Monday, April 13, 2009

Wanita Solehah akhir Zaman.

Di masa akhir zaman ini, kehidupan manusia yang hampir-hampir melupakan kehidupannya di akhirat. Semua manusia samaada di lelaki mahupun wanita. Melainkan,manusia yang Allah anugerahkan hidayah buatnya. Oleh itu,hendaklah kita berdoa pada Allah semua tidak dicabut hidayah dari hati ini.
Wanita solehah yang mengabdikan hidupnya hanya kerana Allah. Allah yang dia cintakan lebih dari manusia. Setiap tindak kehidupannya berpaksi pada niat kerana Allah. Tanpa Allah di dalam hatinya tidak bermakna hidupnya. Wanita solehah sentiasa menjaga maruah dirinya, menjaga maruah suaminya jika telah berkahwin dan menjaga maruah anak-anaknya.
Oleh itu,sebaik-baik tempat wanita adalah di rumah jika suami seorang yang kemampuan.
Di situlah letaknya barakah rumah tangga. Jika di luar isteri berkerja dan berkerjasama dengan lelaki di pejabat,bersembang-sembang dan pastinya perasaaan malu akan terhakis. Bila balik rumah perasaan cinta sejati pada suami akan berkurangan berbanding isteri yang duduk di rumah yang sentiasa menantikan kepulangan suaminya.
Yakinlah,setiap yang gubal oleh Allah swt pasti mengandungi hikmahnya yang tak mampu difikirkan oleh aqal fikiran kita yang terbatas ini.

No comments:

Post a Comment