Saturday, February 5, 2011

HINDARI DOSA MENDEDAH AURAT

Wahai kaum muslimin, sesungguhnya ALLAH SWT telah menciptakan alam semesta dalam susunan yang indah sekali. Kemudian, menjadikan segala sesuatu memiliki fungsi dan kegunaannya. Jika seorang makhluq telah melewati batas fungsinya,maka dia akan ditimpa kerosakan dan penyakit dari berbagai penjuru.

Wahai hamba ALLAH,hisablah diri kamu dan bersungguh-sungguh dalam mendidik anak dan isterimu dengan pendidikan yang benar dan bersih dari segala unsur Barat yang dewasa ini melanda akhlak anak-anak kita dan menyusup ke dalam peradaban Arab dan pendidikan Islam. Sehingga mampu menghancurkan apa yang ada di hadapannya berupa akhlaq yang mulia, adat istiadat utama dan norma-norma yang luhur. Semuanya hancur di hadapan pendidikan Barat. Jauhilah hal-hal yang membahyakan agama dan masyarakat,peliharalah perintah-perintah ALLAH.

Kepada kaum Muslimat,hendaklah mempertebalkan rasa malu,memegang teguh batasan syari'at Isla. dan berakhlaklah dengan akhlak yang telah diajarkan ALLAH kepada isteri-isteri Nabi saw.

ALLAH SWT berfirman:

"Dan hendaklah kamu tetap di rumahmu dan janganlah kamu berhias dan bertingkah laku seperti orang-orang Jahiliah yang dahulu dan dirikanlah sembahyang,tunaikanlah zakat dan taatilah ALLAH dan RASUL-Nya."(Al-Ahzab,33)

Kemudian,ketahuilah wahai kaum muslimat berhijab wajib hukumnya atas kamu. Kamu tidak dibolehkan melanggar batasan Islam dan mengerjakan apa-apa yang diharamkan. Jangan membuka aurat di depan orang yang bukan muhrimmu

ALLAH SWT berfirman:

"Wahai Nabi,katakanlah kepada isteri-isterimu,anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka (Al-Ahzab,59)

Peliharalah keislaman mu wahai kaum muslimat, Mudah-mudahan ALLAH memelihara Mu. Berakhlaklah dengan akhlak islam,mudah-mudahan ALLAH SWT mempercantikkan dirimu dan mudah-mudahan ALLAH menjadikanmu sebagai ikut-ikutan yang baik.

Peganglah akhlak yang sempurna,kebajikan dan berjalanlah pada jalan keutamaan yang dianjurkan syari'at. Jangan keluar dari adat istiadat Islam yang luhur, kemudian taatlah kepada ALLAH dan Rasul-Nya.

No comments:

Post a Comment